ترانه های سبز(30)- هر روز یک ترانه سبز - حقوق بشر

آهنگ “حقوق بشر” اولین اثر تولیدی کارگاه سمعی و بصری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است .

شاعر: آریا
اجرا : Freedom Band

متن آهنگ :

و اینک به یاری مزدا اعلام میدارم که تا روزی که من زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من میدهد هر کس آزاد است که هر دینی که میل دارد بپرستد من تا روزی که به یاری مزدا سلطنت میکنم نخواهم گذاشت مردان و زنان را به عنوان غلام و کنیز بفروشند من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد من حق وی را از ظالم خواهم گرفت من تا روزی زنده هستم نخواهم گذاشت که شخصی دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد وی را به کار وا دارد

سالها میگذره از وجود دنیا
ولی ذهن من پر از فکر و رویا
چه دنیایی داریم ما پر از جنگ و دعوا
تو دله همه نفرت کرده ماوا
احترام به حقوق هم شده خاطره
رعایتش تو دنیا یه چیزه نادره
هر کسی حقی داره واسه آزادی
تا از کسی نبینه حتی یه آزاری
انسانی که داره عقل و وجدان
باید رو ناحق بکشه خط بطلان
حیف الان هست عصر دزدان
واسه کشتن میارن اذن قران
هر فردی واسه خودش حقی داره
واسه زندگی این شروعه کاره
انسانی نباید تحقیر بشه
با زوره مرگ چیزی به اون تحمیل نشه
هر کسی تو دنیا حقه زندگی داره
بدون واسه همه که بندگی عاره
همه جلو قانون بدون یکی هستن
حتی اگه فکر کنی اونا پست پستن
نباید تو دنیا کسی در بند باشه
حقشه که هرجا یک شهروند باشه
کسی بخاطره دینش محکوم نشه
از حقه زندگی محروم نشه
حقه هر انحرافی نشه طنابه دار
نکنه انسانی بشه ذلیل وخار
نباید بترسی از گفتن حرفات
حتی اگه بخوره دست بند به دستات

حق با حق داره همیشه بدون
برقه آزادیو از تو چشمام بخون
بدون که یه روز همه آزاد میشن
همه خرابیها یک روز آباد میشن

این اصل جنگه که باید خون بدی
تو راهه آزادی باید جون بدی
مثله وطن من که خیلی ها مردند
جامه مرگو تا آخر خوردند
تا راه باز شه واسه گفتن حرفات
دیگه له نشی زیره باره دردات
کشوری که هست پر از تظاهر دینی
از نظر اعتقادی تو زیر ذره بینی
راه گفتن خیلی تنگ و باریکه
نوری نیست همه جا دیگه سرد و تاریکه
دره زندان هاست که همیشه بازه
واسه خفه کردن شده یه راهه تازه
میدونم سازه مخالف باید خاموش شه
با مرگ سختی هم آغوش شه
اگه عدالت می خوای باید تلاش کنی
باید خون و بدنت و حراج کنی
کاش سراسر دنیا باشه آزادیه بیان
کسی محکوم نشه تو آشکار و نهان
آزادانه افکارت رو زبونت بیاد
آزادی عقیده باشه واسه همه زیاد
اینا آرزومه اگه یه روزی پیش بیاد
واسه گفتنش باید جفت شیش بیاد
زندگی کن همیشه نوری هست
نگران نباش اگه بالا سرت زوری هست
دیگه کسی نکنه از دوستی حیرت
دیگه نباشه دنیایی پر از دق و نفرت
همه کناره هم همیشه شاد باشن شاد
شاید اینطوری شه مردم از خواب پاشن

حق با حق داره همیشه بدون
برقه آزادیو از تو چشمام بخون
بدون که یه روز همه آزاد میشن
همه خرابیها یک روز آباد میشن

لینک دانلود:
برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

0 ديدگاه:

ارسال یک نظر